fredag 31 augusti 2012

Träning i alla väder.

Dag 1 börjar med regn....hmm...men vi skulle ju springa å simma ju...
Baby rynkar på näsan och säger njaee det är säkert kallt i vattnet. Så jag bestämmer oss för att skita i att det regnar och genomföra träningen som planerat.
Alltså...det blev springa 1,5km, hoppa i havet och simma 250 meter och sen springa hem igen. Ingen rast eller vila förutom tiden det tog att få av och på skorna på bryggan.
Är jag nöjd???? Som faan. Jag gick inte en enda gång under löpningen, tvärt om, jag hade kunnat fortsätta springa en stund till. Det känns helt sjukt att jag, som alltid har sagt att jag hatar att springa och bara gör det absoluta nödlägen, känner för att springa längre...=D

När vi kom hem och hade duschat frågade jag baby hur långt vi ska springa i morgon...men då sa hon att 2 dagars vila skulle göra oss gott....aja, vi får väl se...=).

Jag har inte min cykel här ännu den står kvar på förra stället vi bodde som inte är direkt runt knuten och ekonomin i sommar kan i bästa fall benämnas som jävligt skral så det är inte förrän om några veckor som vi kan få hit den och då måste jag börja med att laga den..=S Men SEN.... Jag längtar efter att få börja cykla. Kollade med hjälp av Eniros kartor lite på hur långt det är åt olika håll och förundrades över hur kort en mil är egentligen....Som sagt, det kommer bli skitskoj att kasta sig upp på hojen och trampa iväg.

Men det blev lite cykla idag ändå, jag fick låna en cykel och testa att cykla till Coop. Det blev ca 1 mil i långsamt tempo för alla i sällskapet inte var så vana på sin cykel. Men 1 mil är ändå 1 mil...=)

3 saker som har hamnat på inköpslistan idag är löparskor , armhållare till mobilen och cykelhållare. Dom 2 senare är för att ha tillgång till Runkeeper oavsett vilket sätt man rör på sig. Så bara det kommer in lite moola så vet man ju vad man ska göra med dom..=)

Dagens mat förresten har varit :

Frukost : 4st LCHF-våfflor, 2 st flatbröd med bregott å ost åsso kaffe såklart.

Lunch : Röra i stekpannan av falukorv, stekfläsk, creme fraiche, 2 vitlöksklyftor, chilipulver, basilika, oregano och smokey tabasco, salt å peppar med en massa vatten till.

Middag : Ca 350g entrecote, sås på laktosfri grädde, (lite för mycket) sambal olek, färsk timjan, oregano, salt å peppar osså smörstekt paprika.

Rock on

Inga kommentarer: