söndag 2 september 2012

Fin helg...

...har det varit.

Det blev inget skrivet igår för dagen bara försvann.

Det blev inget sprunget igår men dock en promenad på ca 1 mil som inte är att förakta.

Barnen badade i havet!!!! Det är 1 september...=) Jag hade oxå kunnat göra det om jag hade haft ombyteskläder med mej.
Jag är inte riktigt van vid att det är såhär varmt om dagarna och kanske framför allt i vattnet i september men jag klagar då rakt inte.

Matmässigt igår var det väl inte helt optimalt...vi åt på tok för lite på dagen och det satte sina spår, kanske mest på Baby som tog helt slut strax innan middagen.

Note to self....Se till att äta  mer mat (både jag och Baby). Flera ställen jag läst på säger att om man följer LCHF-principen ska man äta när man är hungrig tills man är mätt.

Så till Söndag.

Jag började dagen med 4st flatbröd, 2 med stekt ägg och 2 med ost.
Sen var det städning. Att det inte finns med i någon av alla träningsappar är väl ändå skitkonstigt. Det tar precis lika mycket att städa en lägenhet som att t ex promenera samma tid. Men,men...=)
Sen till lunchen....oops sorry, jag menar Lunchen (med det största "L":et man kan frambringa).
Det blev hamburgare, sallad och en sås som jag improviserade ihop lite snabbt. Nu säger du kanske, "Jaha! Och vad är så speciellt med den Lunchen då???"
Jo, det ska jag visa här








Klicka gärna på bilderna för att läsa på förpackningen..

Klar?? Vad är då så speciellt med det??

Det ska jag tala om, 99,7% nötkött resten salt och peppar och 0,5g kolhydrater.
Helt fantastiskt gott...Jag kryddade inget själv, bara steka dom...NOM,NOM....=)

Hur många paket från t ex Scan kan du läsa det på?? Jag vill sticka ut hakan och påstå...inget. För det ska petas in en massa E:n och extrakt och massa annat skit som ska göra att det ska "smaka" som kött när dom bara har ca 50% kött i för att dryga ut det.

Aja...nog om det , det är ett helt annat kapitel, men läs den här...





...så förstår du lite mer vad jag menar.

Dagens motionspass bestod av 2 löppass ganska tätt inpå varandra.
Vi skulle dra och fiska och då tog Baby cykeln med minstingen bakpå och den större på sin egen cykel bredvid. Jag har ju som sagt inte någon cykel ännu så jag sprang som sagt. Drygt 2,5km dit  och ca 40 minuter senare samma väg hem igen. Det blev inget fiske tyvärr för det blåste som fan där vi var.
Men jag fixade löpningen. Visst det var jobbigt , riktigt jobbigt faktiskt men jag fixade det ....stolt igen....Yep...=)

Middagen ikväll bestod av Currykassler och flatbröd.

Rock on



Inga kommentarer: